tijd voor een nieuw verslag! - Reisverslag uit Sliema, Malta van larissatimmer - WaarBenJij.nu tijd voor een nieuw verslag! - Reisverslag uit Sliema, Malta van larissatimmer - WaarBenJij.nu

tijd voor een nieuw verslag!

Blijf op de hoogte en volg

15 December 2013 | Malta, Sliema

Het is nu toch wel weer een tijd voor een nieuw verslagje, aangezien het al weer meer dan een maand geleden is. Ten eerste moet ik helaas vertellen dat het weer hier ook veel minder wordt. Het is hier nu overdag ongeveer rond de 16 graden.

Met mijn stage gaat het steeds beter, dacht ik. Maar afgelopen dagen waren dan toch wel wat heftiger. De afgelopen drie weken hebben we samen met onze contactpersoon een programma opgesteld wat we kunnen doen met de cliënt. Deze werkte niet altijd, omdat de cliënt last heeft van epileptische aanvallen. Dus elke dag moeten we kijken wat hoe zij zich voelt, en daarbij bepalen wat we gaan doen. Gelukkig heb ik bij haar maar 1 keer een aanval gezien. Dat was op een vrijdag ochtend. Ze had de nacht en dag ervoor ook al 5 aanvallen gekregen, dus vond het wel een beetje schikken. Ook omdat ik nog bijna nooit een epileptische aanval heb gezien. De weken verliepen goed op stage behalve afgelopen woensdag en donderdag. De woensdag was ze boos op Tessa en mij, omdat ze niet wou douchen. Maar ze heeft een afspraak dat ze elke ochtend moet douchen. Ze wou de douche niet in en wou weglopen. Tessa en ik hielden haar tegen, totdat ze zo boos werd, dat ze begon te slaan, schoppen en knijpen. Dit was wel een schik voor ons, maar toch hielden we vol dat ze ging douchen.
De nacht op woensdag en donderdag had de cliënt weer een aantal epileptische aanvallen gekregen, waardoor ze donderdag niet goed te pas was. Dat konden we goed merken door wat er gebeurde. Ze wou gaan zitten op de bank, totdat ze naar haar billen wijst en zegt: jak, jak. Had ze dus in haar broek gepoept. Erg spijtig voor haar, aangezien ze er waarschijnlijk niks aan kon doen. Maar voor ons was dit niet erg prettig. En vooral de geur daarna was niet te genieten.
Ondanks dat dit gebeurt is het allemaal wel heel leuk. Hier merk je wel echt wat het verschil is met Nederland. Ook maak je hier elke dag wel nieuwe dingen mee.

Het gaat hier verder erg goed, zit helemaal op mijn plekje en heb veel mensen leren kennen. Wat wel jammer is dat je ook weer afscheid moet nemen van iedereen. Veel mensen waar ik mee omging, zijn deze vorige twee weekenden naar huis gegaan, of gaat aankomend weekend naar huis. Je weet dat dit komt, maar alsnog is het echt heel jammer! Als het goed is komen er wel weer genoeg andere mensen voor terug, dus weer een nieuwe kans om mensen te leren kennen.

Met de Nederlanders meiden heb ik natuurlijk ook hier sinterklaas gevierd. Erg gezellig en leuk! Daarna naar Paceville gegaan, waar we nog elk weekend heen gaan. Daar maak je ook erg veel dingen mee! Vaak gaan we met de Nederlanders naar Footloose, en komen dan daar de anderen tegen.

Natuurlijk ben ik al helemaal aan het aftellen. Nog 5 dagen en dan komt mijn gezin eindelijk hier in malta!! Wat heb ik er zin in. Nu alleen nog hopen dat het weer een beetje meezit, zodat ik ze veel kan laten zien hier. En dat we gezellig samen kerst kunnen vieren!

Liefs uit malta!

  • 15 December 2013 - 14:58

    Tonnie Timmer:

    Larissa nog een paar dagen en dan fijn samen met z'n allen kerst vieren.

    Geniet er van. grt Jan en Tonnie

  • 15 December 2013 - 18:16

    Simone:

    Hoi, hoi,
    Leuk om weer iets van je te lezen. Fijn inderdaad dat je ouders en je broers op bezoek komen, er was sprake van dat Wilko en ik ook de reis gingen doen maar dit doen we niet meer. Mijn vriendin is trouwens ook even lekker zelf op vakantie en dus niet op Malta...dus gaan we ergens volgend jaar....geniet er nog maar van groeten aan Tessa,

    Simone

  • 16 December 2013 - 00:57

    Alette:

    Laris, mooi verslag. Maak je om het weer geen zorgen, het is er beter dan hier. We gaan er straks een mooi weekje van maken. Ik heb er zin in!

  • 18 December 2013 - 20:46

    Veronie:

    Hoi Larissa, weer een heel verslag. Mooi om te lezen, maar niet zo fijn voor het meisje dat jullie begeleiden.
    Geniet van alle dagen die komen gaan, in het bijzonder natuurlijk de kerstdagen. Heel hartelijke groet van Tonnie en Veronie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2014

nog maar 37 dagen!

15 December 2013

tijd voor een nieuw verslag!

10 November 2013

Update uit Malta

15 Oktober 2013

Alweer een maand voorbij

02 Oktober 2013

m'n eerste stagedag

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 3971

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: