nog maar 37 dagen! - Reisverslag uit Sliema, Malta van larissatimmer - WaarBenJij.nu nog maar 37 dagen! - Reisverslag uit Sliema, Malta van larissatimmer - WaarBenJij.nu

nog maar 37 dagen!

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2014 | Malta, Sliema

Bezoek!
Na lang gewacht te hebben kwam vrijdag 20 december eindelijk mijn gezin hier aan op Malta. Eindelijk kon ik ze laten zien waar ik woon en hoe ik hier leef. Ze kwamen rond half 12 ’s avonds bij het hotel Waterfrond aan, waar ik ze op stond te wachten. Wat was ik blij om ze eindelijk weer te zien! Na natuurlijk een paar traantjes hebben gelaten, hebben we even wat gedronken in die lobby. Deze week hebben we veel rond gekeken. We zijn naar de Dingli Clifs, Valetta en natuurlijk Gozo geweest. Gozo is een ander eiland wat bij malta hoort. Natuurlijk heb ik ook mijn school laten zien, het uitgaanscentrum (Paceville) en mijn stageadressen. Deze week had ik vakantie van stage dus kon ik mooi veel tijd met hun besteden. Dit was natuurlijk ook de week van kerst, dus zijn we eerste kerstdag lekker met zijn allen uit eten geweest. Bijna elke avond hebben we ook nog wat gedronken in de lobby. Ook was het gelukkig deze week mooi weer, dus hebben we ook erg veel gelopen! Ik kan wel zeggen dat ik super erg genoten heb van deze week, en daarom het ook wel een beetje lastig was om weer afscheid te nemen. Maar met het idee dat ik toen over 58 dagen weer thuis was maakt het weer een beetje minder erg.

Oud en nieuw!
Zonder vuurwerk het nieuwe jaar ingaan, dat klopt niet. Hier was bij mij bijna geen gevoel van oud en nieuw, maar ondanks dat was het wel erg gezellig! Oudjaars dag hebben we eerst met de Nederlandse meiden Pilaf gegeten wat erg lekker was. Daarna hebben we de hele avond gezellig met elkaar gezeten en wat drankjes genuttigd. Rond twaalf uur hadden via de laptop de Nederlandse aftelklok aangezet en natuurlijk de laatste paar secondes mee geteld. Nadat ik alle Nederlandse meiden gelukkig nieuwjaar heb gewenst, zijn we met zijn allen naar een andere flat gegaan. Daar waren andere mensen van dit appartement, die we dan ook even gelukkig nieuwjaar hebben gewenst. Rond half 2 zijn we met een hele groep richting Paceville gegaan om het feestje daar door te zetten. Na een paar uurtjes slaap hebben we natuurlijk gewoon de traditie doorgezet! Een Nieuwjaars duik in Malta! Na een beetje twijfelen ben ik uiteindelijk toch de zee in gesprongen!

Stage!
Doordat we een weekje vakantie hadden, zijn we dus ook niet op stage geweest. De week erna zijn we naar stage gegaan, maar anders dan normaal. Onze cliënt lag in het ziekenhuis door alle epileptische aanvallen. Uiteindelijk heeft ze ander half week in het ziekenhuis gelegen. Tessa en ik zijn elke dag een paar uurtjes op bezoek geweest. Omdat ze hier geen bezoektijden kennen, konden wel elk moment komen. Ze lag op een kamer met nog 3 anderen. Het is wel gek, aangezien hier alles in het Maltees is. Er werd dus ook bijna niks uitgelegd aan ons. Dat bleek doordat er in een keer 3 mannen de kamer binnen kwamen lopen. Ze wouden met onze cliënt gaan praten, dus deden Tessa en ik een stapje opzij. Dat was niet goed dus gingen we bij de deur staan. Dat bleek ook niet goed te zijn, want we moesten de hele kamer uit. In plaats dat er ons iets werd uitgelegd en dat we het snappen, werden we gewoon de kamer uitgezet zonder iets te weten.

Nog meer bezoek!
Zaterdag 11 januari zat ik rustig op de bank en twijfelde of ik even weg zou gaan naar andere mensen, maar Tessa zij dat ik er niet zo goed uit zag en anders maar even moest gaan slapen, omdat ik die avond wel mee moest stappen! En bedankt maar weer, dacht ik. En omdat mijn ouders heel graag wouden skypen, deed ik dat maar even. De deurbel ging. Tessa en Kim zaten op het balkon, dus deed ik de deur maar open. Staan daar in een keer mijn vriendinnen uit Nederland voor de deur te schreeuwen. Ik was in shock en super blij natuurlijk!! Even iedereen een flinke knuffel gegeven en daarna alles gehoord. Aangezien ik ook nog met mijn ouders aan het skypen was (die natuurlijk hier al vanaf wisten, en daarom zo graag wouden skypen), heb ik skype maar even uit gedaan en mijn vriendinnen verder uitgehoord. Bleek dat Tessa hier ook al vanaf wist en veel mensen uit Nederland! Toen ben ik maar even snel gaan douchen en klaargemaakt. Die avond zijn we gezellig met zijn allen wezen stappen! Nou weten hun ook eindelijk hoe het stappen hier is, en hoe het is met andere buitenlanders haha! De zondag zijn we naar Valletta geweest, daar op een terrasje gezeten en ’s avonds lekker uit eten geweest! De maandag hebben we lekker lopen winkelen in the point (groot winkelcentrum). En natuurlijk onze laatste avondje samen goed afgesloten met uiteten en daarna nog even een drankje gedaan bij native. Na een rare terugweg, zijn we uiteindelijk in de taxi gekomen en heb ik daar afscheid genomen van mijn vriendinnen. Ben nog steeds aan het genieten dat ze als verrassing langs zijn gekomen. Even een weekendje na Malta! Ook vind ik het nog steeds gek dat ik gewoon niks door heb gehad.

Nog even genieten van het zonnetje, het stappen in paceville. Ook nog maar even goed mijn best doen voor stage en alle schoolopdrachten afmaken. Nog maar 37 dagen voordat ik weer terug ben in het koude Nederland!

Liefs uit malta!

  • 17 Januari 2014 - 19:27

    Marijke Oude Nijeweme:

    Lieve Larissa
    Wat een prachtig verslag, krijg weer kippenvel als je het over het onverwachte bezoek hebt van jouw vriendinnen, geweldig.
    Het komt wel goed met jou, wij wensen je heel veel succes toe met alles en geniet vooral daar, en mooi dat jouw ouders er zijn geweest.
    Nog heel wat daagjes studeren maar dat komt vast goed.

    Het allerbeste en liefs en groetjes, Marijke xxx

  • 17 Januari 2014 - 21:03

    Simone:

    Wat een mooie verhalen weer! Geniet er nog maar even van voor je het weet ben je weer terug! Groeten, Simone

  • 18 Januari 2014 - 14:43

    Alette:

    Fijn om te lezen dat je genoten hebt van het verrassingsweekend met je vriendinnen.
    Geniet nog lekker daar in Malta.
    Ik ben bang dat als je weer terug komt naar Nederland, het hier dan net gaat vriezen.
    Ik zal zorgen dat ik een dikke winterjas en alle toebehoren bij me heb als ik je kom ophalen van Schiphol.

    Dikke kus. Liefs Alette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2014

nog maar 37 dagen!

15 December 2013

tijd voor een nieuw verslag!

10 November 2013

Update uit Malta

15 Oktober 2013

Alweer een maand voorbij

02 Oktober 2013

m'n eerste stagedag

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1162
Totaal aantal bezoekers 3970

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: