m'n eerste stagedag - Reisverslag uit Sliema, Malta van larissatimmer - WaarBenJij.nu m'n eerste stagedag - Reisverslag uit Sliema, Malta van larissatimmer - WaarBenJij.nu

m'n eerste stagedag

Blijf op de hoogte en volg

02 Oktober 2013 | Malta, Sliema

Eindelijk dacht ik maandag mijn eerste stage dag te hebben. Toen ik nog in bed lag kwam een vrouw van de receptie binnen lopen om te zeggen dat Simon mij om 11 uur ging ophalen. Stipt 11 uur stond ik voor het appartement te wachten. Eenmaal in de auto zei Simon dat ik vandaag nog geen stage had, maar dat we alleen gingen kijken waar het zat en welke bus ik zou moeten nemen (wat nog een heel probleem zou worden volgens hem). Wat het probleem nou was, is dat ik moet overstappen. Alleen de bus die ik moet nemen gaat maar 4 keer op een dag wat dus niet uitkomt met de tijden van mijn stage. Ook ben ik maandag nog naar een notary geweest, omdat alleen een VOG uit Nederland niet goed is. Het scheelde dat Simon de vrouw kende zodat we het mooi gratis konden doen.

Dinsdag ochtend kreeg ik een mail dat ik dan eindelijk vandaag een gesprek had op mijn stage.

Ik kwam vandaag samen met Simon op mijn stage en heb eerst een gesprek gehad met mijn begeleider daar. Alle informatie even doorgenomen en daar zei hij ook dat ik met het school busje mee kan rijden. Mooi handig, dezelfde tijden van mijn stage en gratis. Kan niet beter!!
Na het gesprek mocht ik naar klas 4 gaan. Ze waren al bezig met een computer les. Het is soms best lastig, want bijna alle cliënten kunnen alleen maltees. Alle collega's leggen mij wel uit wat er gezegt werd. Na de computer les hadden we een break. Daar mocht ik al gelijk iemand eten geven, banaan met yoghurt haha!
Na de break hadden we gymles, waarbij we naar buiten gingen hoelahoepen. (Wat natuurlijk erg leuk is pal in de zon, met een lange broek en met 30 graden).
Toen de gymles voorbij was, hadden we een uurtje voor ons zelf. Eigenlijk is er dan les maar ze komen een leraar te kort.
Na het uurtje niks doen hadden we de grote break. Ik ging samen met een cliënt het eten ophalen. Ook toen mocht ik weer een cliënt eten geven. Daarna gingen ze een cliënt verschonen, en mijn collega's vroegen of ik wou helpen. Nou prima, ooit zou ik het toch een keer moeten doen dus waarom niet gelijk was mijn gedachte. Samen met twee collega's en de cliënt naar de wc gegaan. Alles ging goed tot dat de cliënt zelf een doekje pakt en helpt schoon te maken. Ze stopte het doekje alleen niet in de prullenbak, maar in haar mond. Toen werd het iets te veel van het goede dus liep ik even weg. Zoiets wil je niet meemaken, geloof me!
Nadat dit gebeurt was, hadden we met zijn allen muziekles. Er werd hier alleen geen muziek gemaakt, maar gingen lekker tekenen. Ook dit was erg gezellig.
Aan het einde van de dag komen ze met zijn allen in de kantine, waarbij een mevrouw een afsluiten doet. Dan gaat iedereen naar zijn eigen busje en worden ze een voor een na huis gebracht. Ik mocht dus ook met een busje mee.

Oja, wat ook nog gebeurt op mijn stage is dat de cliënten hier worden geslagen. Dat is ook wel schikken de eerste keer dat je dat ziet. Ook heb ik daarbij gezegt dat dit in Nederland nooit voorkomt dus dat ik daarom zo reageerde. Ze snapten dit gelukkig.

Het lijkt me een erg leuke stage alleen moet nog wel verschikkelijk wennen aan het verschil wat er in Nederland is.

Groetjess

  • 06 Oktober 2013 - 09:24

    Veronie:

    Een leuk verslag. Alleen wel pittig zo'n eerste dag. Leer ze daar maar gauw af dat je niet mag slaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malta, Sliema

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Januari 2014

nog maar 37 dagen!

15 December 2013

tijd voor een nieuw verslag!

10 November 2013

Update uit Malta

15 Oktober 2013

Alweer een maand voorbij

02 Oktober 2013

m'n eerste stagedag

Actief sinds 29 Sept. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 3983

Voorgaande reizen:

29 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: